Na het overweldigende succes van de allereerste editie van Connect
5 to 7 June 2022, Waterfront Hotel, London
How you transform your business as tech, consumer, habits industry dynamic change, Find out from those leading the charge.
How you transform your business as technology, consumer, habits industry dynamic
1How you transform your business as technology, consumer, habits industry dynamic
3How you transform your business as technology, consumer, habits industry dynamic
2How you transform your business as technology, consumer, habits industry dynamic
4Zaakvoerder, Vrijwilligerswerkwerkt
Maak kennis met Koen, een gedreven ondernemer met een passie voor vrijwilligerswerk. Sinds 1990 actief in de sector, combineert hij een achtergrond in Maatschappelijk Werk en Social Profit Management met een 100% positieve mindset. Als organisator van vrijwilligerswerk en consultant/trainer
vrijwilligersbeleid deelt hij sinds 2011 zijn expertise via zijn vennootschap Vrijwilligerswerkwerkt. In 'de job van zijn leven' verbindt Koen een groeiende groep medewerkers rond gedeelde passies, waaronder 'vrijwilligers' en Intussen ook 'leiderschap' en 'organisatieontwikkeling'.
Bedrijfsfilosoof
Luc de Brabandere is burgerlijk ingenieur toegepaste wiskunde (1971) en behaalde een graad in de filosofie (2002) aan de Katholieke Universiteit Leuven. Hij is gespecialiseerd in creativiteit en is de auteur van een twintigtal boeken die een referentie zijn geworden in het vakgebied.
Hij is Senior Advisor en Fellow van de Boston Consulting Group, beoefent bedrijfsfilosofie en besteedt een steeds groter deel van zijn tijd aan lesgeven, voornamelijk aan de Louvain School of Management.
GET EXPERIENCE
How you transform your business as technology, consumer, habits industry dynamic s change? Find out from those leading the charge.
World is committed to making participation in the event a harassment free experience for everyone, regardless of level of experience, gender, gender identity and expression
Onze Keynote spreker Luc de Brabandère neemt je mee in zijn visie op de samenleving van morgen. Hij nodigt ons uit om de verbinding op te zoeken en actie te ondernemen om impact te maken. Zijn missie? Ons inspireren.
We brengen politici en non-profit directeurs samen voor een constructief debat over de rol van lokale besturen en de toekomst van het vrijwilligerswerk. Inzichten vanuit de non-profits kruisbestuiven we met deze van de lokale en nationale politiek.
Hoe kunnen we meer burgerengagement promoten? Waar willen we staan tegen 203? Wat kan de rol zijn van het lokale bestuur, regionale en federale overheid en hoe verhouden zij zich tot de verenigingen? De gemeente als actor, facilitator, promotor? Zonder taboes zoeken we de kansen, grenzen en mogelijke moeilijkheden op.
Extern gecoördineerd vrijwilligersbeleid - Gemeente La Bruyère
Lokale overheden hebben een essentiële rol te spelen in de ondersteuning van de vrijwilligerssector en extern vrijwilligerswerk. Verenigingenworden versterkt worden in hun acties, op het vlak van werving, opleiding, informatie, organisatie en netwerking. Lokale diensten reiken hen instrumenten aan om hun activiteiten te ontwikkelen. De meerwaarde voor de gemeente is groot. De gemeente La Bruyère heeft een bijzonder interessante en efficiënte organisatie opgezet om dit te ondersteunen en deelt de verworven inzichten.
De stappen naar intern gecoördineerd vrijwilligersbeleid - Stad Hasselt
Ontdek de sleutel tot een krachtige motor voor maatschappelijke impact door als lokaal bestuur te investeren in intern vrijwilligersbeleid. Een goed vrijwilligersbeleid vertrekt van een overtuigde visie en plaats van burgerengegament en vrijwilligers in het lokale bestuur. Een gedragen vrijwilligersbeleid vraagt natuurlijk ook een investering in coördinatoren, duidelijke krijtlijnen en kader, in processen om eenvormig te werken, in gestructureerde communicatie en een sterk waarderingsbeleid.
Mathias & Rik loodsen je door de unieke aanpak van ArmenTeKort in het kader van armoedebestrijding. Binnen een radicale empowerment methodiek koppelen ze vrijwilligers als buddy's aan stadsgenoten in kansarmoede. Dat doen ze in een professioneel kader waar er sterk ingezet wordt op een brede opleiding, de nieuwste methodieken én het meten van data om processen te optimaliseren.
Belangrijker dan het aantrekken van nieuwe vrijwilligers is ervoor zorgen dat we de huidige vrijwilligers behouden. In het jaar 2024 verschilt de manier van motiveren aanzienlijk van zo'n 30 jaar geleden. Onze structuur en cultuur moeten gericht zijn op wat vrijwilligers drijft, wat hen verbindt en wat hen aanspoort om terug te keren.
Ongeacht waar je vrijwilligers bij betrekt, heb je één primaire missie: "Zorg ervoor dat vrijwilligers bij hun vertrek meer zin hebben om terug te komen dan ze hadden bij hun aankomst." Dit fundamentele principe staat centraal in onze sessie.
In deze sessie verkennen we deze kerngedachte en bieden we een visie, inclusief tips en trucs, om hiermee aan de slag te gaan. Het draait allemaal om het creëren van een omgeving waarin vrijwilligers niet alleen willen blijven, maar ook enthousiast zijn om terug te keren.
Scherp je communicatieskills aan en laat een onvergetelijke indruk achter! Leer hoe je met Canva.com eenvoudig en effectief aantrekkelijke visuele content maakt om je burenhulp en vrijwilligerswerk te promoten. Van sociale media-afbeeldingen tot flyerontwerpen, in deze workshop krijg praktische tips en creatieve technieken om jouw boodschap over te brengen.
De wijze waarop je mensen betrekt bepaalt de wijze waarop ze kijken naar de inhoud. Weerstand heeft soms te maken met de inhoud, maar zeer vaak ook met de manier waarop zaken tot stand komen. Betrokkenheid ontstaat waar mensen zich gewaardeerd voelen in hun kijk. Weerstand ontstaat waar mensen zich gepasseerd voelen in hun kijk. En waar mensen bijeen komen, moeten we durven dialogeren, eerder dan te discussiëren.
Strategisch betrekken van vrijwilligers is key om tot gedragenheid te komen. De juiste werkvormen gebruiken om tot dialoog te komen evenzeer. In deze sessie werken we rond overtuigingen en handvaten die Vrijwilligerswerkwerkt inzet bij het creëren van vrijwilligersbetrokkenheid.
Nog dit, het is evenzeer van toepassing op beroepskrachten, ook mooi meegenomen.
Ontdek tijdens de workshop 'Hoe word je een inclusieve vrijwilligersorganisatie' concrete strategieën om jouw vrijwilligersorganisatie te transformeren naar een inclusieve gemeenschap. Leer hoe je diversiteit omarmt door middel van praktische voorbeelden, zoals het succesvol aantrekken van vrijwilligers uit verschillende achtergronden en het opzetten van een inclusief vrijwilligersbeleid. Deze workshop biedt inzichten in het creëren van een cultuur waarin elke vrijwilliger zich gewaardeerd voelt en bijdraagt aan de missie van de organisatie.
Digitale trends - Koning BoudewijnstichtingDe snelheid waarmee technologische innovaties gebruikers en consumenten bereiken, leidt tot een digitale transformatie van de samenleving en creëert een scala aan mogelijkheden. De vrijwilligerssector is geen uitzondering op deze (r)evolutie. We bekijken hoe digitale tools organisaties efficiënter kunnen maken, verenigingen in staat kunnen stellen om op een andere manier met hun doelpubliek om te gaan en kunnen profiteren van innovatieve mogelijkheden op het gebied van aanbod en diensten. De vrijwilligerssector staat voor een reeks uitdagingen. Studies tonen aan dat veel organisaties moeite hebben om het tempo van de digitale transformatie bij te houden, zich onvoldoende bewust zijn van de mogelijkheden die er zijn en geconfronteerd worden met een gebrek aan middelen en expertise om te investeren in het digitaliseringsproces.
Digitale tools voor jouw non-profit - SOCIALWare
Leer hoe succesvolle non-profits gebruikmaken van gratis en betaalbare digitale tools voor taken zoals fondsenwerving, communicatie en projectbeheer. Verken concrete voorbeelden en strategieën om de technologische infrastructuur van jouw non-profit te versterken, waardoor de impact op maatschappelijke doelen wordt gemaximaliseerd. Deze workshop biedt praktische inzichten in het slim en doeltreffend inzetten van digitale tools voor non-profits.
1Hd- 50, 010 Avenue, NY 90001
United States
Name: Ronaldo König
Phone: 009-215-5595
Email: info@example.com
Name: Ronaldo König
Phone: 009-215-5595
Email: info@example.com
1Hd- 50, 010 Avenue, NY 90001
Australia
Name: Ronaldo König
Phone: 009-215-5595
Email: info@example.com
Name: Ronaldo König
Phone: 009-215-5595
Email: info@example.com
1Hd- 50, 010 Avenue, NY 90001
United States
Name: Ronaldo König
Phone: 009-215-5595
Email: info@example.com
Name: Ronaldo König
Phone: 009-215-5595
Email: info@example.com