Heb jij je agenda al klaargelegd? Het Nationaal Congres voor
How you transform your business as technology, consumer, habits industry dynamic
How you transform your business as technology, consumer, habits industry dynamic
How you transform your business as technology, consumer, habits industry dynamic
Zaakvoerder, Vrijwilligerswerkwerkt
Maak kennis met Koen, een gedreven ondernemer met een passie voor vrijwilligerswerk. Sinds 1990 actief in de sector, combineert hij een achtergrond in Maatschappelijk Werk en Social Profit Management met een 100% positieve mindset. Als organisator van vrijwilligerswerk en consultant/trainer
vrijwilligersbeleid deelt hij sinds 2011 zijn expertise via zijn vennootschap Vrijwilligerswerkwerkt. In 'de job van zijn leven' verbindt Koen een groeiende groep medewerkers rond gedeelde passies, waaronder 'vrijwilligers' en Intussen ook 'leiderschap' en 'organisatieontwikkeling'.
Bedrijfsfilosoof
Luc de Brabandere is burgerlijk ingenieur toegepaste wiskunde (1971) en behaalde een graad in de filosofie (2002) aan de Katholieke Universiteit Leuven. Hij is gespecialiseerd in creativiteit en is de auteur van een twintigtal boeken die een referentie zijn geworden in het vakgebied.
Hij is Senior Advisor en Fellow van de Boston Consulting Group, beoefent bedrijfsfilosofie en besteedt een steeds groter deel van zijn tijd aan lesgeven, voornamelijk aan de Louvain School of Management.
GET EXPERIENCE
How you transform your business as technology, consumer, habits industry dynamic s change? Find out from those leading the charge.
Marc Michils neemt je mee in een verhaal over engagement, drive, menselijke en intermenselijke betrokkenheid en vrijwilligheid. Marc staat al 12 jaar aan het roer van Kom op tegen Kanker. Mede onder zijn leiding is Kom Op uitgegroeid tot één van de meest beminde en succesvolle NGO's binnen Vlaanderen. Dit alles zonder één euro overheidssubsidie, maar met de drijvende kracht van tienduizenden burgers, mensen, vrijwilligers. Marc brengt een verhaal waarin vrijwilligheid in de brede samenleving en in de brede zin van het woord centraal staan.
Denk je bij 'participatie' aan eindeloze vergaderingen of bevragingen waar je nooit meer iets van terug hoort? Think again! In de sessie ‘Participatie mag een feestje zijn’ ontdek je hoe het anders kan. Stad Beringen deelt graag haar ervaringen en inzichten over hoe participatie leuk en aanstekelijk kan zijn. Maak kennis met het Vrijwilligersfestival, de meedenk-sessies Allemaal Beringen live en kom te weten hoe de vrijwillige digihelpers Beringen een toegankelijkere stad maken. Laat je helemaal inspireren door een vernieuwende en succesvolle aanpak!
Hoe slaagt Ringland er in om een brede groep mensen langdurig te engageren? In minder dan 10 jaar tijd slaagde Ringland er in om een viaduct weg te stemmen, duizenden burgers enthousiast te maken en alle politieke partijen te engageren voor een overkapping van de autostrade met inspraak van burgers. Hoe ziet burgerparticipatie er uit in het overleg met de overheden, maar ook intern binnen de vzw? Wat zijn de hefbomen om vrijwilligers langdurig te engageren? Hoe begeleid je een organisatie die transformeert van een opstartende actiegroep tot stabiele burgerbeweging?
Negen jaar geleden ontwikkelde Wichelen onder begeleiding van Hitch een vrijwilligersbeleid. Drie jaar terug deed Stad Gent hetzelfde. Dit participatieve proces resulteerde in een gedragen beleid. Wat zijn de do's en don'ts nu de beleidstekst er is? Gent deelt haar ervaringen over het creëren van gedragenheid en betrokkenheid binnen verschillende teams en diensten. Wat heeft wel en niet gewerkt om het vrijwilligersbeleid echt tot leven te brengen. Wichelen toont hoe vanuit een sterke visie werven een natuurlijk proces vormt. Een vrijwilligersbeleid is immers geen statisch document, maar een levend werkdocument dat inspeelt op maatschappelijke evoluties en veranderingen binnen de stad of gemeente. Een vrijwilligersvriendelijke stad of gemeente, daar werkt iedereen aan mee.
Een ervaringsgerichte en laagdrempelige workshop waarbij je aan den lijve ondervindt hoe de basisprincipes van inclusief vrijwilligerswerk je werking naar de next level kunnen brengen. Liefdevolle confrontatie en al doende leren staat centraal. En vooral: er mag gelachen worden.
Sterk en kwalitatief vrijwilligerswerk is deel van het DNA van Coda Palliatieve Zorg. Hun uitdaging: binnen de sterke groei als organisatie vrijwilligers kwalitatief coachen in hun ontwikkeling. Vrijwilligers durven coachen, durven aligneren, durven structureren vanuit duidelijke verwachtingen. Sinds 3 jaar werken zij aan een sterke coachingscultuur én coachingsstructuur en mét succes. Waar vrijwilligers voorheen soms als "moeilijk" werden ervaren, heeft een duidelijk kader ervoor gezorgd dat er nu nog meer sprake is van sterke teams van vrijwilligers die ambassadeurs worden van Coda. Een inspirerend praktijkverhaal over kwalitatieve coaching voor én door vrijwilligers.
Willen we de betrokkenheid van burgers capteren, dan moeten we andere organisaties bouwen. Nieuwe vormen van organisaties die zorgen dat burgers binnen hun vrijwillig engagement floreren, waar ze zinvolheid en verbinding ervaren en waar ze hun engagement zelf bepalen. We moeten dus het roer totaal durven omgooien en architect worden van deze nieuwe organisatievormen. Hitch neemt jullie mee doorheen 5 essentiële pijlers die de basis leggen voor een toekomstgerichte vrijwilligerswerking, afgestemd op de vrijwilligers vandaag en het engagement waar mensen wel voor kiezen.
Aan de hand van 15 vragen via deze toffe Kahootquiz leer je de ganse wetgeving met betrekking tot vrijwilligers kennen. Kan jij de topscore van 80% verbreken? Daarnaast staan we stil bij elke stap hoe digitalisering je kan helpen om je met de verschillende wetgevingen in orde te stellen.
Ontdek hoe Groep Hasselt een procesplan ontwierp voor haar vrijwilligerswerking en dit succesvol implementeerde bij meer dan 100 vrijwilligerscoaches. In samenwerking met Give a Day werd het plan gedigitaliseerd en verder uitgebreid. Via opleidingen vergrootte de draagkracht voor de integratie van de nieuwe CRM binnen zowel onze interne diensten als externe vrijwilligersorganisaties. Deze sessie belicht de bijzondere leer- en aandachtspunten van dit traject en schetst tevens de uitdagingen voor de toekomst.
Tijdens deze workshop leer je hoe je AI-tools kunt gebruiken om sterkere vacatures te schrijven, kennismakingsgesprekken te optimaliseren en meer vrijwilligers aan te trekken. Ontdek hoe je digitale hulpmiddelen inzet om meer inclusief te werven. Aan de hand van inspirerende voorbeelden en de juiste tips & tricks leer je hoe je op de meest impactvolle manier kan communiceren & onthalen, zodat je organisatie met moderne technologieën verder inclusief kan groeien en bloeien. Een onmisbare sessie voor wie de vrijwilligerswerking efficiënter, sociaal inclusief en toekomstgericht wil maken!
Je weet wat je wil: meer verschil maken met meer vrijwilligers. En dan is het nu tijd voor: communicatie. In deze workshop ontdek je hoe je campagnes opzet die volledig geïntegreerd zijn met je missie, je mensen en je communicatiekanalen. Hoe zet je in op verbindende communicatiecampagnes die aantrekkingskracht ademen? We maken een unieke crossover van basic voorlichtingstips en klassieke campagnes, Verbindende Communicatie en inzichten rond gedragsverandering. Redelijk experimenteel dus! Je wordt uitgenodigd om mee te denken tijdens deze interactieve sessie en zet meteen zelf eerste stappen voor jouw eigen campagne. Breng je laptop mee.
deMens.nu vertelt hoe ze een sterk vrijwilligersmerk uitbouwen door hun vrijwilligers centraal te zetten. Als koepelvereniging van vrijzinnig humanistische organisaties in Vlaanderen en Brussel, hebben ze de afgelopen jaren stevig geïnvesteerd in een open en toegankelijke vrijwilligerswerking. Met succes: vrijwilligers komen graag én blijven graag betrokken, ook jongvolwassenen tussen 18 en 30 jaar via hun jongerencommunity Dwaalzin. Ontdek hun strategie en leer van hun aanpak om een blijvende connectie met vrijwilligers te creëren.
Vandaag de dag zijn er veel vrijwilligers met een maatschappelijke kwetsbaarheid die zich willen inzetten in verschillende voorzieningen. Toch blijft de drempel om een goede match te vinden tussen vrijwilligers en organisaties een uitdaging. Daarnaast kan het opstellen en herwerken van inclusieve vacatures een tijdrovende klus zijn. In deze vorming gaan we aan de slag met het uitwerken en herzien van inclusieve vacatures, met behulp van ChatGPT. We leren hoe we kritisch naar deze teksten kunnen kijken en verbeteren. Tijdens de sessie nemen we onze eigen laptops mee en gaan we aan de slag met vacatures die we zelf hebben of die op de website van Give a Day staan. Naast het bovenstaande, krijgen jullie ook een digitale inspiratiegids mee met tips en tricks hoe je vrijwilligers met een maatschappelijke kwetsbaarheid kan inzetten in je voorziening, met daarbij een nieuw ontwikkelde oriëntatietool. We geven ook nieuwe AI tools mee die kunnen ondersteunen bij meetings, kennismaking- en ondersteunende gesprekken.
1Hd- 50, 010 Avenue, NY 90001
United States
Name: Ronaldo König
Phone: 009-215-5595
Email: info@example.com
Name: Ronaldo König
Phone: 009-215-5595
Email: info@example.com
1Hd- 50, 010 Avenue, NY 90001
Australia
Name: Ronaldo König
Phone: 009-215-5595
Email: info@example.com
Name: Ronaldo König
Phone: 009-215-5595
Email: info@example.com
1Hd- 50, 010 Avenue, NY 90001
United States
Name: Ronaldo König
Phone: 009-215-5595
Email: info@example.com
Name: Ronaldo König
Phone: 009-215-5595
Email: info@example.com